onsdag 30 januari 2013

Kopplar du trögt eller?

Kollega: 380 pix, 1h och 1000 små rivsår.

Jag: Har du fått ligga?

Kollega: Är man två så går det betydligt snabbare för det jobbigaste var att få in den nya på plats. den ena kan sikta och den andra kan dra. Jag har bytt kopplingsvajer på min Polo.

Jag: Aha...

Kollega: Vänta nu! Får du samlag för 380 kr??? Var??

Jag: Lite mat och en flaska vin...

Kollega: Jaha.. Hmm... Hur tar din koppling?

Jag: Jotack, bara bra. Det går ju att växla i alla fall. Inte fan har jag analyserat den närmare än så. Visst knarrar den lite, men vad fan...

Kollega: Knarrar den? Då är det snart kört. Du kommer inte att kunna koppla och då går det åt helvete. Finns risk att du börjar köra in i folkmassor och sånt.
Räkna med dåligt väder, att skördar slår fel, aliens kidnappar dig och att bröderna Hanson gör comeback.

Jag: Hjälp! Vad ska jag göra?

Kollega: Byt vajer. Jag kan hjälpa dig, det går snabbt. Vi hinner ta det på lunchen nån dag.

Lättad över att han mer eller mindre räddat mig från att orsaka jordens undergång lovar jag att åtmintsone låta honom prova att trycka ner kopplingen på min bil nån gång.
Kanske redan nästa vecka.

Men nåt ligga blir det inte. Jag kan erbjuda tiden och rivsåren och så klart nåt för besväret.
Jävlas det kanske jag till och med blir tvungen att presentera honom för min mamma. Då skulle han garanterat bli nöjd.




- I need money and I don't steal
- You're an auto mechanic, you steal everyday.

Inga kommentarer: