fredag 28 oktober 2016

Guldnål!

Jomenvisst var det så att jag nämnde nåt om att jag skulle på galej.
Och att jag skulle berätta mer om hur det var.

Det var helt klart en trevlig tillställning.
Vi träffades ett gäng på kanske 20 personer hemma hos ett par lokalboende Nibeanställda som båda varit med betydligt längre än jag har.

strax innan 19.30 begav vi oss till fots till själva huvudfesten. Det tog bara fem minuter vilket var bra. Man slapp då nyktra till på vägen.

Det var lite mer än 200 personer där för att ta del av festligheterna och knappt 50 av oss skulle få guldnål.
Har man väl fått sin nål får man vara med på denna fest varje år. Även som pensionär.

Själva tillställningen tänker jag faktiskt inte berätta så mycket om mer än att det var skitkul.

Och så kan jag smaska med några bilder också...


Redan på eftermiddagsfikat ville en kollega bjussa på findricka.

Storbossen var inte riktigt beredd på en selfie. (Eller vad det nu kallas nuförtiden...)

Den enorma nålen.
Vill man veta mer om vad som händer på dessa fester är det bara att ta anställning på Nibe och se till att stanna i ett decennium.


Zach: I think "scat" is poop.
Dan: Really, son?
Zach: Yeah.
Charlie: You wiped poop on my face?
Dan: Yeah. Scat happens, man. 

Inga kommentarer: