fredag 14 oktober 2016

Simons bloggande och 10 år på jobbet

Hej igen. Det var ett tag sedan.
Känner att jag måste ta lite höjd då kollegan Simon har sagt att han minsann har så mycket intressant i skallen att han borde börja skriva ner det och smaska upp det på Interwebben.
Bäst att man ökar tempot lite då så att han inte kommer ikapp. Kanske lite för att han ska få tummen ur också.

Vem är då Simon undrar alla? Det får ni minsann ta reda på själva. Jag kanske inte ska fläka upp hans liv här.
Kan berätta lite om en annan Simon istället:

Simon Smith Kuznets till exempel.
Han föddes för jättelänge sedan och dog flera år senare.
Han kunde massor om den statistiska uppskattningen av fundamentala ekonomiska begrepp.
Han funderade en del kring ekonomisk jämlikhets förhållande till ekonomisk utveckling. Tillräckligt mycket för att få en kurva uppkallad efter sig (Kuznetskurvan).

Nog om det. Man kan ju alltid Googla resten om man vill veta mer.

Rubriken nämner även "10 år på jobbet".
Egentligen är det nästan elva år (eller typ 3941 dagar) sedan jag anställdes.
När man har varit anställd här i sammanlagt ett decennium får man en guldnål och får gå på guldnålsfesten som anordnas varje år.

Det är ikväll det så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig mer än mat, dryck och andra "gamlingar".
Och en nål såklart.
Mer om det senare. (Kanske...)



Piggy: I don't believe in no ghosts, ever.
Jack: Who cares what YOU believe, Fatty!
[the boys laugh]
Simon: Maybe there IS a beast.
[the boys laugh again]
Ralph: Hear him! He's got the conch.
Simon: What I mean is... maybe, it's only us.
Piggy: Nuts! 

Inga kommentarer: