onsdag 8 februari 2012

Ny sport

Cykling är en ny sport. I alla fall för mej om vissa får som de vill. Det är inte helt taget ur luften, uten det finns faktiskt en anledning:
Jag och FE på jobbet är Sveriges tredje bästa mustaschkampare 2011.
På grund av detta fick vi - tillsammans med andra mustaschmästare - åka till Bologna tillsammans med bland andra Kennet Andersson för att bland annat se på fotboll.


Mer om detta kommer jag att ta en annan gång.
För nu ska det handla om cykling.


Tvåa i Mustaschkampen kom Roberto Vacchi som hade med sig Anders Adamsson.
Dessa två härliga människor fick mig att lova att ge cykelsporten ett ärligt försök att fånga mitt intresse.
"Jag får väl offra mig för den goda sakens skull", tänkte jag.


Men nu är det så att jag faktiskt ser fram emot det. Inte för att jag har tänkt tokfölja cykling eller så. Inte enligt planerna i alla fall. Men man kanske blir biten precis som många andra.
Man får i alla fall ta det lugnt i början så jag inte råkar ut för mental punktering eller nåt.
Hittills har det bara varit en bra bakfyllesport att slumra på soffan till. Monotont på nåt vis. (Roberto fick nog kväva en impuls att klappa till mej när jag sa så).
Men han behöll sitt lugn och propagerade för att få två tittare till.
Och tillsammans med Adamssons uttalade passion för sporten kan det ju bara vara bra.


Årets mål är att följa Tour de France. Det ska visst vara kul.
För er som inte vet vad det är så är det en massa människor cyklar fort och långt.
De hade nog bråttom som små, men ingen tillgång till moped. Eller nåt sånt.
Självklart blir det på Eurosport jag följer det. Där är det RV och AA som kommenterar.


Och de har lovat att det är bra. Och varför skulle de ljuga?


Fast det är ett tag kvar tills dess. Jag kanske smyger igång med nån annan tävling tidigare.
Och peppar lite här



 
Använd hjälm!

Inga kommentarer: