onsdag 29 februari 2012

Farväl U-M

Folk kommer och går. Man träffar många människor i livet. En del bara tillfälligt och andra blir en del av ens liv. Vissa håller man kontakten med, andra hör man aldrig av igen. Vissa saknar man medan andra är man mest glad över att slippa.
Vad jag än tycker om alla dessa människor som korsat min väg så är dessa möten alltid intressanta tycker jag. Kan ibland känna att jag skulle vilja hålla kontakten med fler.
En av dem jag hoppas behålla kontakten med är U-M. Jag har haft förmånen att få arbeta tillsammans med honom i ett års tid. Under det året har jag tagit denna härliga människa till mig mer än de flesta andra under en så kort period. Han delar min skruvade humor till exempel. Visserligen gör ju alla det men han är en av få som vågar visa det också.
Och trots att det är en kollega och vi bara arbetat tillsammans i ett år vill jag kalla honom min vän. Nära vän vill jag nog till och med sträcka mig till. Han imponerar på mig på många sätt. Inte bara det sociala utan han är väldigt intelligent också.
Idag är hans sista dag som min kollega. Han ska börja på ett annat jobb. Kanske beror det på att han inte tycker samma saker om mig? Vad vet jag?
Det kommer i alla fall bli tomt utan honom. Och jag hoppas verkligen att han kommer att vara en av dem jag fortsätter att hålla kontakten med.
Nu har jag förmånen att ha flera personer på jobbet som jag både trivs med och beundrar på olika sätt. Men ingen av dem är ju U-M. Han är den enda som till exempel upprättat en personlig dödslista - och placerat mig överst på den. Hedrande...

Jag önskar honom i alla fall all lycka med sitt nya liv och att han kommer att trivas även med sina nya kollegor. Naturligtvis kommer dessa inta att vara lika fantastiska som jag är, men de kan ju vara bra ändå. Kanska kan de lära honom att balansera en halvfull kaffemugg mellan skulderbladen medan han gör pushups? Det var en av sakerna jag och Å aldrig lyckades med.

Jag kommer att sakna dej U-M!

Vi hörs!

Inga kommentarer: