torsdag 14 juni 2012

En liten paus

Vänta lite nu! Vad händer? Det är ju alldeles grönt ute och jag har inte behövt skrapa rutorna på bilen på flera veckor.
Nån sa att verkligheten har gått sta och vilja bli kallad "Sommar". Tänk att det skulle bli det i år med. Det betyder att vissa kommer att påstå att det är "onödigt" att sitta vid datorn. Har ni hört så dumt?

Ja ja... Det går väl att hitta ersättningsaktiviteter. Fotbolls-EM till exempel. Jag gillar att titta på fotboll. Speciellt när landslaget spelar. Sveriges första match i EM gillade jag INTE att titta på. Men då spelade de inte. De var också bara där och tittade på.

"Gör det bättre själv då", brukar en del puckon säga.
Men det tänker jag inte alls göra. För jag föredrar att titta. Förutom i måndags. Då vette fan om jag inte hade platsat i landslaget större delen av matchen.

I övrigt händer inte så mycket. Fortfarande lite tagen efter Kennet Cup. Dessutom är jag lite spänd inför det som ska ske nästa vecka. Då ska jag få en 40-åring. Och alla som har lite hjärna eller i alla fall en miniräknare eller liknande till hands kan ju räkna ut att det blir dubbelt så bra som en 20-åring. Det kommer säkert att kännas lite som att vinna på lotto eller varför inte placera sig topp fem i en Mustaschkamp?

Livet känns rätt så bra just nu och jag har goda förhoppningar om att redan den närmsta framtiden kommer att bli ännu bättre. Det händer en del helt enkelt. Åt det positiva hållet dessutom. Det är man ju inte bortskämd med. Allt är inte bra naturligtvis, men det mesta i alla fall.

Exakt vad som kommer att hända tar jag efterhand grejerna inträffar. Känns som att oddsen för att beskriva det någorlunda korrekt ökar.

Det kommer i alla fall att finnas en risk att blogguppdateringen blir om möjligt ännu mer sporadisk än den hittills har varit. Hoppas att ni kan ta det.

Skulle ni få tråkigt kan ni tokstirra på den här i ett par timmar varje dag:



Sen kan ni ta lite ögondroppar och en öl. Då är ni redo för action och kan hoppa hage eller räkna flugor eller något annat spännande.



Och för er som ska ut i trafiken: Kom ihåg att dieselbilar drar minst bensin.

Inga kommentarer: