lördag 24 december 2011

Det blev Jul i år igen

God Jul på Er!
Jag hoppas verkligen att Ni får den jul ni förtjänar. Jag antar att ni liksom många andra har stressat en massa med julklappsinköp, bakning, pyssel, julmat, städning, bäsktillverkning, pynt, städning och allt annat som kan göra att förberedelserna inför julen hamnar som en klump i magen. Dessutom kan det komma oförutsedda saker och störa rytmen och spä på känslan. Och då menar jag inte julkänslan. Men det är kanske så det ska vara. Julen kanske ska komma som ett avslut på decemberhysterin då man äntligen slipper allt det jag nämnde ovan. Vad vet jag?
Det jag vet är i alla fall att det alla brukar tycka är viktigast med julen är att få vara tillsammans med nära och kära. Och de brukar inte klaga ifall det råkar smita fram en dammråtta ur ett hörn man råkat missa. Hoppas jag i alla fall.
Det man möjligen beklagar sig över är att man åt alldeles för mycket av den goda julmaten. Men det kan man ju inte lasta nån annan för...
Kalle Anka är också ett kapitel för sig. Det är inte ofta jag klarar av att se hela utan att dåsa till. Mätt och stinn...


Men härligt är det i alla fall. Trots att man försökt fylla varje vrå av matsmältningssystemet fortsätter krängandet hela kvällen. Alla eventuella dieter får ledigt en dag som denna.

God Jul på Er alla!

Inga kommentarer: