fredag 30 december 2011

Mellandagar

God fortsättning!
På vad? brukar jag undra. Julmatsätandet antar jag. Det är väl det som fortsätter efter julen.
Eller är det "Gott Slut" man säger?
God fortsättning kanske kommer efter nyår? Har lite taskig koll som ni kanske märker..

Julen är i alla fall klar för i år. Eller egentligen kanske först den 13:e januari.
Men hur mycket jul är det fram tills dess? En gran som står och barrar och julpynt som ska ner i lådorna snart.
Min misstanke är att julen förlängts till Tjugondag Knut på grund av att gemene man inte har lust/ork att plocka bort julsakerna förrän då.

En av dem kommer jag definitivt att sakna i alla fall. Åkes julpynt på jobbet.


Man blir nästan lite rörd... Speciellt när man hör den innovativa ljudeffekten vid inzoomningen.
Eller hur?

Mellandagarna i år innebär jobb för min del.
Semesterdagarna finns ju i begränsat antal och jag väljer att ta ut mina när det passar mej bättre.

Ni andra kan stanna hemma och leka med era julklappar så håller jag ställningarna.

2011 har annars för min del varit ett ganska händelserikt år. Både bra och dåligt.
Orkar inte ta upp allt här, men det ska i alla fall bli skönt att lägga det bakom sig.

2012 tror jag kommer att bli bra i alla fall.
Det som bland annat kommer att ske då är:
Klimatet kommer att räddas.
Pengarna kommer att strömma in på vårt hushållskonto efter alla tipsvinster.
Sommaren kommer att ha perfekt väder.
Jag och familjen kommer att vara friska hela året.
Inget jag grillar kommer att brännas vid.
Inget jag äter kommer att påverka midjemåttet.
Och så vidare....

Men man ska väl ta en sak i taget. Jag börjar med att inte vara bakis på Nyårsdagen.
Oddsen talar emot det, men man kan i alla fall hoppas.

God Ny Fortsättning!

2 kommentarer:

Fru Skoogberg sa...

God fortsättning till dig och familjen också, och jag hoppas 2012 blir precis som du föreställer dig! Kram från "syrran"

Snäckan sa...

Jepp jepp! Lycka till med dina planer! Absolut möjliga att uppnå!:) Grått nytt hår på sig!