fredag 23 mars 2012

Den Moderna Människan

Jag är modern och ungdomlig. Tycker att jag hänger med i tiden.
Tyvärr är det så att när jag hoppar på något nytt och anser mig vara bland de första med något visar det sig allt som oftast att så inte är fallet.
Kommer jag igång med något nytt och berättar det för någon kan det bli så här:

*Jag: Jag har upptäckt en ny grej!
*Person 2: Jaså?
*Jag: Jo, Det är en ny grej från USA. (För allt nytt och coolt kommer därifrån)
*Person 2: Jaha, vadå för nåt?
*Jag: En maträtt som heter "Shuschi". Man äter rå fisk med ris. Alla i Stockholm äter det. 
*Person 2:  Sushi heter det och kommer från Japan där de har ätit det i flera hundra år. Och det behöver inte ens vara fisk i sushi. Rå fisk kallas sashami. Sushirestauranger har dessutom funnits i Sverige i flera decennier och du är en tönt. 
 
Jaha, där ser man. Det är nån jävla mytoman jag stött på. En sån där som hittar på fakta bara för att vara den som vet bäst.

*Jag: Öhhhh... jag tror du har fel. Jag ska minsann slå upp det i Bonniers Stora Lexikon när jag kommer hem.
*Person 2: Googla det direkt istället.
*Jag: Kan du vara själv. Bara för att du är så dum så kommer jag aldrig bjuda in dej på Fåndyykväll. Jävla bessermitter.
*Person 2: Besserwisser heter det...
*Jag: Du kan fan inte franska bättre än jag.
*Person 2: Det är tyska. Prata aldrig med mej igen.

Skammen och ilskan kokar inom mej och jag känner att jag måste komma med en ordentlig dräparreplik.
*Jag: Bajs!

Funderar på att skicka ett argt brev till honom. Inte ett vanligt brev. Det är förlegat.
Lyckas jag bara luska ut hans faxnummer ska han minsann få sina fiskar varma.

Sen går jag hem och tittar på Highlander igen. Den där Sean Connery är riktigt duktig skådis. Han kommer säkert slå igenom stort en vacker dag.

Nästa gång ska jag berätta om min relation till andra nymodigheter:
Facebook, Twitter och orsaken till den här bloggens existens.



There can be only One.

3 kommentarer:

Snäckan sa...

Hahaha!

Griseknoen sa...

HAHAHAHAHAHAH!! är den seriös? xD

Gun sa...

Hahahaha...Du är sjuk!! Hahaha..krya på dej!