fredag 13 april 2012

Bloggsvammel

Jag har ju sagt att jag ska snacka blogg så det är väl lika bra att få det överstökat.
Vare sig ni tror på det eller ej så finns det ganska många bloggar där ute.
Så många att ingen annan än Chuck Norris skulle klara av att följa alla.
Så vad är vitsen med att starta ännu en? Svara gärna på det. För jag vet inte.
Precis som med Facebook och Twitter var det väl inget som jag hade tänkt syssla med.
Jag läste inte en enda blogg regelbundet fram tills för ungefär ett år sedan.
Sen började Mustaschkampen. Nyfiken som man är så hittade jag Faschings blogg. (Fasching tog hem hela kånkarongen till slut).
Och se där! Mikkemannen blev bloggföljare.

Några månader senare tyckte Å på jobbet att jag skulle börja blogga.
Tror nog att det var för att hans kompisar skulle tycka synd om honom om de fick veta vem han tvingas spendera en massa tid med.

Efter Bolognatrippen var det så dags. Nyfiken tog överhanden. "Hur är det att blogga egentligen?", frågade jag mig.
Ja ja, jag gör ett försök i alla fall. Och så här blev det.

Skulle någon hitta någon slags röd tråd i det jag bloggar om så är det helt oavsiktligt. Alla eventuella röda trådar i bloggen är fiktiva och har inget samband med verkliga röda trådar.

Vad vill jag med min blogg då? Inte ett skit. Måste man ha ett syfte?
Jag kan väl hitta på nåt kanske:
"Jag vill förändra värden. Skapa fred på jorden, stoppa svält och lägga ner Lets Dance".

Eller så kör jag bara på som vanligt. Utan mening, utan mål. Precis som livet i stort.

Apropå andra bloggar. Det har blivit några fler jag följer. Totalt är det nu 5 stycken. Det ni!
Tre av dem började jag kolla helt enkelt för att det är bekanta till mej. Men vissa kan man bara inte hålla sig ifrån. Fasching och den här är helt enkelt för bra för att undvika. Så nu har ni två bloggar till att följa.

Vill man ha något vettigt att göra medan ni väntar på att det ska komma nya inlägg föreslår jag att ni skänker pengar till insamlingen som förra inlägget handlar om. Vill ni dessutom ha något fint att hänga på väggen kan ni lägga bud på Swooosh. Ni har till klockan 13.00 torsdag den 19 april på er.

När det är gjort kan ni gå hit och spendera några timmar. På "Veteran" naturligtvis. Det är väl inte första gången ni gör sånt här...




Är det något mer ni vill veta är det bara att fråga!

Inga kommentarer: