måndag 23 april 2012

Insamling, idétorka och att angöra ett trädgårdsland

Hej igen.
Vår insamling rullar på.
Jag vet att det är ett tag kvar till deadline, men prostatacancer är såvitt jag vet inte säsongsstyrd så jobba på bara. Vacchi jobbar på med att auktionera ut grejer till diverse välgörande ändamål (bland annat vår insamling) så bjud gärna högt och ofta.
I övrigt har vi fått in en hel del bidrag. Min kära mor var snabb att dra iväg ett sms. Efter att ha hamnat utanför förstasidan pillade hon in ett till.
Där har ni ett exempel att följa kära medmänniskor! Sms:a BESEGRA 6216 till 72998 så blir det en 50-lapp till insamlingen. (Vill ni att ert namn ska vara med skriver ni BESEGRA 6216 Förnamn Efternamn).


*   *   *

Förra veckan funderade jag kring vad jag skulle blogga om. Det här är ju som bekant ingen nischad blogg på något sätt. Det kan handla om lite vad som helst. Inte sällan blir jag förvånad själv.
På sistone har jag dock inte haft några direkta tankar värda att blogga om, så jag kastade ut frågan till de som råkade befinna sig i närheten.

HO svarade: "Att angöra ett trädgårdsland".

Tack för den du!
Jag anser mig vara en person som kan lite om det mesta, men här är jag ute på relativt okänd mark.
Men skam den som ger sig. Jag kastar mig villigt in i uppgiften och redogör lagom kort för tillvägagångssättet.

Du behöver:

1. En båt









2. Ett trädgårdsland












3. Vatten


Tillvägagångssättet är som följer.

  1. Placera vattnet under båten.
  2. Transportera vattnet så att dess gräns tangerar trädgårdslandet. Det går även bra att flytta trädgårdslandet till vattnet, men då bör man kolla här först för säkerhets skull.
  3. Genomför en förflyttning av båten på vattnet i riktning mot trädgårdslandet.
  4. När båten närmar sig trädgårdslandet: Använd valfri navigationsmetod för att bestämma båtens position.

Done!

Det var alltså inte så svårt som jag först föreställt mig.
Nu återstår bara att dokumentera med bilder och kanske nåt filmklipp när HO genomför detta i praktiken.
Bör väl inte vara så svårt med så tydliga instruktioner.

Skepp ohoj!

2 kommentarer:

gun sa...

Tänkte fira ordentligt..nu när jag äntligen vinner! Men va fanken...

Snäckan sa...

Hahaha!! Grymt jobbat!:))