tisdag 10 april 2012

Mustaschkampen

Jag är inte snabbast. Kanske inte störst, bäst eller vackrast heller.
Men jag hade en gång i tiden ambitionen att göra vissa saker så bra jag kan efter min förmåga.
Fram tills för ett par dagar sedan.
Då blev jag uthängd och bespottad i Sveriges bästa blogg av Sveriges bästa bloggare.

Eftersom jag vägrar att ge tillbaka med samma mynt tänker jag inte komma med okvädningsord. Jag vill ju inte såra någon.
Vi ska ju stå på samma sida i striden. Min fiendes fiende är ju min vän. Och jag vill tro gott om mina vänner.

Jag väljer att ta förnedringen som en man och gör ett försök att återupprätta min heder med ett okej blogginlägg istället. Det var egentligen tänkt att ta världen med storm, men detta får duga.
---
För ett år odlade vi mustasch. I min ände av världen satte jag och en kollega, Fredrik, igång att samla in pengar till Cancerfondens mustaschkamp.

Till vår stora förvåning gick det så pass bra att vi plockade hem tredjeplatsen!
Fasching och Vacchi stod i en klass för sig och kom etta respektive tvåa. Efter dessa herrar var det jämnt och spännande in i det sista.

Till slut var det elva stycken kämpar som tillsammans med Kennet Andersson (ja, DEN Kennet Andersson) och två representanter från Cancerfonden åkte till Bologna.
Mustaschkampens bittra fiender förenades i en oförglömlig helg.
Så när vi fick veta att det inte skulle bli någon Mustaschkamp 2012 fick någon den briljanta idén att vi skulle göra en gemensam insats och se till att det ändå samlas in pengar till cancerforskningen.
För eländet med prostatacancer finns tyvärr fortfarande kvar.

Måldatum för insamlingen är den 2/6 i år. Då går Kennet Cup av stapeln på Heden i Göteborg. Tills dess kommer vi att ha samlat in minst 50 000 kr. Naturligtvis kommer det att bli mer med er hjälp!
"Bolognafolket" kommer där att redovisa resultatet av vår insamling.

Vill ni markera att ni tar ställning mot prostatacancer förslår jag att ni går in på insamlingens sida och följer instruktionerna. Eftersom ni avser att skänka ordentligt med pengar så föreslår jag att ni kör med internetbank eller betalkort. Då slipper ni besvär med sms-tumme.

Lyckas vi skrapa ihop en massa pengar kommer det att hända grejer vill jag lova! Mr Fashing har en hel lista med löften. Jag borde kanske försöka med något liknande, men hans lista är inte lätt att matcha.

Jag kan åtminstone erbjuda mig att kontrollera Faschings prostata samtidigt som han slänger ihop en rödvinssås vid målgången när Vacchi (och eventuellt Adamsson) kommer nakencyklandes.
Han har påstått att den ska dofta väldigt gott (såsen alltså, nån gräns får vi dra) och här kan han få bevisa det.


Kör hårt!

Inga kommentarer: