söndag 8 januari 2012

TdS

Tjenare vilken avslutning av Hellner! Säsongens Tour de Ski är klar och man kan inte låta bli att imponeras av alla som lyckas ta sig upp för den avslutande backen. Men det Hellner gjorde idag kommer att framkalla lika mycket gåshud hos mig som när jag ser repriser på Kallas ryck i samma backe för några år sedan. Kalla har faktiskt också imponerat. Helt klart ett bra TdS med de förutsättningar hon hade.
Men Kowalczyk är väl den som imponerar mest. Medalj i samtliga delgrenar säger väl sin sak. Men det jag gillar mest är att hon kan visa att Björgen kanske inte är från en annan planet ändå. För Björgen kan ju göra vem som helst mörkrädd. Vilken otrolig skidåkerska hon är! Vill nog påstå att hon är bäst genom tiderna på damsidan. (Dählie på herrsidan om ni frågar mej). Synd att det är Norge som toppar där.
Hoppas att Sverige kan övertyga mig om annat så småningom.

Jag hade nog tagit liften.


Nu har julpyntet fått sin välförtjänta ledighet igen. Fram till advent får det ta igen sig i diverse lådor och skrymslen. En tradition vi har är att förfasas lite över hur mycket man lyckas plocka fram varje år. Och jag brukar tänka att jag ska försöka bromsa det lite till nästa gång det är dags. En annan tradition är att glömma allt tills det är dags. Och så rullar det på...

Nu laddar vi för påskpyntet!

Glöm inte att vattna blommorna!

Inga kommentarer: