fredag 27 januari 2012

Senaste veckan

Vad har hänt sen sist? Varför har inte bloggen uppdaterats?
Har det hänt nåt allvarligt med vår favoritbloggare? Lever han??!?!?!
Jag förstår att er oro är stor och frågorna många.
Men ni kan vara lugna. Jag lever och är frisk som en nötkärna.

Det som har hänt är:
Inget. I alla fall inget märkvärdigt.
 
Det har blivit kallt.
Det snöade förra helgen igen. Riktigt stora flingor. 
Nu var det inga jättemängder som föll, men den har i alla fall fått ligga kvar.

Inte speciellt trevligt med kylan. Men lite trevligt är det att ha det lite vitt på marken.
Man fick nästan lite känsla av att åka på en väg länge norrut när man skulle hem från jobbet.
Dimman gjorde att man bara skymtade gräset som stack upp ur snön.



Även om det är trevligt att det lyser upp så tycker jag ändå bättre om varmare årstider.
Jag försöker därför hjälpa våren genom att motarbeta snötäcket.
Till en början tänkte jag se till att snön försvinner nedanför mitt kontor.
Tror dock att jag får försöka hitta någon annan metod än att skrämma bort snön med hjälp av snus och kallt kaffe.
















Något som annars värmer är att jag har fått veta att jag har en hemlig beundrare på jobbet.
Jag känner i alla fall inte till någon "Evart".  Den enda ledtråden jag har är att "Evart" har väldigt god smak.
Och en förmåga att koncentrera sina tankar på viktiga saker.
















Vi får väl hoppas att "Evart" gillar att servera kaffe åt en koffeinälskande hobbybloggare ett par gånger om dagen åtminstone.
Det skulle göra kylan och snön väl.


Tills nästa gång:
Peta in en pinne i brasan älskling!

2 kommentarer:

Åke sa...

Evart är ju inte det vanligaste namnet så det borde ju vara lätt att slå upp vem det är!

Mikkemannen sa...

Misstänker att det är ett alias... Kan även vara namnet på en förening vars verksamhet grundas på sin beundran av mig.