onsdag 11 januari 2012

Väder och vind

Väder och vind

Igår snöade det. Visserligen hann de flesta flingorna smälta innan de nådde marken. Men ändå!
Kan man då säga att snön kom tidigt i år? Näe... Det skämtet tycker till och med jag är dåligt.

Den här vintern liknar i alla fall de vintrar man väntade sig när man flyttade söderut.
Har man flyttat till ett ställe där man borstar snön oftare än skottar den ska man inte hoppas för mycket på ryggont på grund av nederbörd.

Det blev väl nån decimeter i alla fall.


Men nog kan jag tycka att det kunde få vara lite vitt på marken i alla fall. Det behöver inte vara mycket.
Och så nån minusgrad eller två. Lite trevligare att vara ute då än när det - som nu - regnar och blåser småjävlar så fort man sticker ut näsan.

Tuffa som vi är så hindrar det naturligtvis inte mej och familjen från att beta av några kilometer ändå. Men visst hade det livat upp kvällspromenaden lite om man hade kunnat ta en näve snö och gnuggat i F:s ansikte.

Innan ni från BRIS kommer:
Förmodligen hade det skett efter att F sett till att ett par kg snö smält ner längs min rygg.

Nu får jag nöja mig med att skadeglatt påminna familjen att de lider av kyla och väta samtidigt som jag låtsas att det inte bekommer mig.
Tyvärr lider jag av köldallergi så jag avslöjas när vi kommer hem och Familjen ser att min kropp är täckt av utslag.
Men vad gör väl det? Man är väl tuff!

Glöm inte reflex!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blåser väl alltid "smådjävlar" i den landsändan!? Stämm sjukvården de sa att du skulle "växa" från allergin!!! Men du blir väl aldrig vuxen!?? Hahaha....

Mikkemannen sa...

Jo, det brukar blåsa en del. Vad gäller allergin har jag vuxit mycket både i storlek och ålder. Inte fan hjälpte det. Så det måste vara mentalt.