torsdag 3 november 2011

100%

Så mycket av mitt bloggande finns framför dig just nu. Dessutom är chansen stor att just du utgör 100% av min bloggs läsare. Detta kommer nog säkert att ändras. Kanske. För vad ska man blogga om?

Mode? Hmmm.. Inte riktigt min grej. Men kläder är bra.


Mat? Ja visst. Mat är gott. Det är problemet. Jag är bra på att äta och där är det nog stopp. Allt är gott. Lever är inte mat så det räknas inte.

Sport? Kul att titta på, men det finns tillräckligt med självutnämnda experter inom de flesta sporter så det sammanfattar jag med att konstatera att alla har fel. Utom de som tycker som jag. Dem håller jag med.

Det enda tipset jag fått om vad jag ska blogga om är... bakning...
Vad säger man om det? Gott! Men inte tillåtet för mej. Jag är mitt uppe i en orättvis kamp mot ett alldeles för stort midjemått som envisas med att trakassera mina byxlinningar. Men om du ändå vill ha ett tips:
Blanda fett med socker. Ös på lite kakao om du vill och sen lite mer socker. Kanske ägg med. Det låter bra i alla fall. Rör och vispa lite och skicka in resultatet i ugnen ett tag. Vill man ha lite värme går det säkert bra. Efter ett tag kan man sticka en pinne eller gaffel i röran. Det har jag sett nån göra på tv. Sen kan du äta eller ge bort det. Eller slänga det. Jag skiter i vilket i några månader. Men sen kan du baka på riktigt och bjuda mej.



Jag tror det får räcka nu. Man ska inte ta ut sig för mycket första passet brukar det heta. Så nu ska jag stretcha. Over and out!

5 kommentarer:

Jon sa...

Nu är det bara 50% mr Mikkemanen! :-)

Anonym sa...

Hoppas du inte överansträngde dig nu :-))))

Mike (soft)Hammer

Gun sa...

Så kul! Fortsätt skriv....
Ps Lever är mat, god och nyttig Ds

Elin sa...

Jag håller helt klart med Gun! Fortsätt skriva. Förutom det där med lever. Där är jag helt på din sida Micke!

Mikkemannen sa...

Jon: Det sjunker...
Mike: Jag var lite stel dagen efter.
Gun: Har redan gjort det.
Elin: Tack.