tisdag 8 november 2011

Blogg, höst och tillhörande aktiviteter.

Pressen ökar.
Genomslagskraften i bloggen är enorm och det är bara en tidsfråga innan jag får en egen fanclub.
Flera personer har nämligen efterlyst fler inlägg.
Exakt hur många avslöjar jag inte, men det är fler än jag själv och Mållgan.
Jag måste i alla fall börja skriva "ni" istället för "du". Med gement "n". 
För så fint folk är du/ni inte. Om nu inte nån av er vill bekänna släktskap med kungafamiljen eller Chuck Norris.

Jag tror att jag överger det här med bakningen. Ingen verkar ha provat receptet jag så generöst bjöd få i förra inlägget.
Eller så har ni det, men inte vågat erkänna... 

Höst.
Smaka på det ordet och fundera på vad det innebär. Hösten är rätt intressant. 
Inte för att jag gillar den, men för att just hösten är så bra på att lura människor att tycka om den.

Ni som påstår att ni gillar den:
Ni motiverar det positiva med "Alla vackra färger" och "det är så mysigt att vara ute i höstvädret och låta solen värma en".
Fel.
Vilken sol? Vilka färger? Död och förruttnelse! Det är ju grått nästan hela tiden. Och kallt.

Nej, är det nåt som skulle kunna vara mysigt med hösten vore det att jag slippa gå ut och se eländet.
Man kan peta in en extra pinne i brasan och slänga på en film till.
Men det går ju inte. Det är ju en massa som måste göras för att det är... höst..
Till exempel:
Precis som klockan ska grillen tillbaka.
För att slippa påhälsning av smittskyddsinstitutet nästa år så lär man väl sanera den innan den får gå i ide.
En hel sommars grilldropp ska rensas bort från galler och andra lösa delar.

Eftersom underhållet på sommaren är minimalt så blir det en del. För ärligt talat:
Hur sugen är man på att rengöra grillen direkt efter man gnagt klart i dödköttet? 
Eller dagen efter? När man inte är sugen på nånting alls.
Annat än att denna gång infria löftet att gå och lägga sig tidigare nästa gång.
(Egentligen menar jag dricka mindre men det tänker jag inte erkänna)

Två dagar efter grillningen har jag glömt att den är skitig. 
Så när det är dags att grilla igen skrapar jag av gallret och låter det stå och bränna ett tag innan jag lägger på maten.

Efter en hel sommar av detta så ser grillen ut som den gör.
I år gjorde vi det snillrika att vi lade grejerna i blöt i badkaret i ett par dygn innan.
Grillsoppa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tillsammans med en massa maskindiskmedel borde det göra susen.
Efter behandling med stålull, svett och en hög svordomar så kan jag stolt konstatera att jag har en skinande ren grill att gegga ner nästa sommar.
Nu känner jag mig duktig. Filmen får jag ta en annan dag.
 
Sov gott!

3 kommentarer:

kidogo kaka sa...

Ta med alla tillbehör (inkl. badkaret) hem till mig och gör rent mitt....

Snäckan sa...

Bild på slutresultatet?

Mikkemannen sa...

Kidogo kaka: inte helt omöjligt. om vi gör oss av med badkaret nån gång. Och ifall Kubwa kaka får tillräckligt med offergåvor.

Snäckan: Det kommer.