söndag 20 november 2011

Jag står för mina åsikter

Är det så unikt? undrar ni kanske. Ja, på sätt och vis.
Jag tycker ofta jag hör folk kritisera andra för att inte göra det. Tyvärr verkar det som att det nuförtiden betyder att man inte får ändra sin åsikt alls.
Att man då är svag och bara vänder kappan efter vinden.
Jag har åsikter om det mesta. En del på riktigt svaga grunder. Då är det väl bara bra att kunna diskutera dem och om argumenten då talar mot mej är jag inte sämre än att jag kan ändra mej. Eller?
Hur många gånger som helst om jag vill. För jag tycker som jag tycker och om det bara beror på dagsformen eller att någon lyckas övertyga mej om annat så kan väl inte det göra nåt? Självklart försöker jag i min tur argumentera för min sak och utgår från att den/de jag för stunden tjatar på till slut håller med mig.
Men vissa individer "står för sina åsikter" så envist att de inte är mottagliga för argument som talar emot dem. Stackars dem säger jag.
För i grund och botten så håller väl alla med mej? I allt?
För jag vet alltid bäst. I alla fall efter jag ändrat mig...


Förresten:
Jag har inte tagit nån bild på grillen efter kampen mot möget än. Men det kommer. Jag lovar.
Snäckan och ni andra får hålla tillgodo med denna så länge.
Kanske inte så likt min grill, men Google tyckte att denna passade in...

Bränn inte pepparkakorna

Inga kommentarer: