fredag 25 november 2011

En sån karl...

Jag har varit gräsänkling ett par dagar nu. Vad hittar man på då? Det gäller ju att passa på att göra nåt man annars inte tar dig för.
Hade det varit helg och inga andra åtaganden stod i vägen skulle möjligheterna varit fler. Men nu ska man upp och jobba tidigt i morgon bitti.
Total makt över fjärrkontrollen är inte fy skam det heller.
Sjunka ner i soffan och bara titta på program som Hustrun inte gillar. Inte helt fel.
Har jag gjort det?
Nännemensan!
Som den fantastiska karl man är så satte man genast igång med städningen. I alla fall det som inte redan var avklarat. Min underbara svärmor hade nämligen redan varit här och plockat i ordning och dammat. Stakar, stjärnor och gardiner hade hon också placerat ut inför advent. Hon måste ha skolkat från svärmorsskolan för hon är inte den "typiska" svärmor det skrivits så många skämt om. Man det kan jag stå ut med.

Jag gav i alla fall dammsugaren en rejäl åktur och båda badrummen gnuggades tills de var gnistrande rena. Klart! Huset fint inför helgen. Matlådor fixade jag igår så det behövde jag inte tänka på.
Får passa på att skicka ett stort GRATTIS till Hustrun för att hon hittat en sån karl som jag. Inga råttor dansandes på bordet här inte. Nej du! Här ska man göra nytta.

Tror det var mig Mats Rådberg tänkte på... För det är inte alltid så lätt att vara ödmjuk.

I helgen ska jag dessutom fortsätta att vara duktig och hjälpsam. Då ska min gamla Mor flytta. När de stora grejerna ska flyttas ser hon till att kalla in nån som hon vet gör det bäst. Råstyrka i kombination med stil och finess: Moi.

Som sagt. Det ÄR verkligen inte lätt...

Inga kommentarer: